3 tips for å redusere midjelinjen

3 tips for å redusere midjelinjen

Å bære ekstra vekt i magen kan øke risikoen for diabetes, hjertesykdom og til og med noen typer kreft. Hvis du ønsker å miste overflødige kilo fra midjen din, kan det imidlertid være en utfordring. Her er noen av grunnene.

  • Du er stresset. Stresshormoner oppmuntrer ikke bare kroppen din til å ta på seg flere kilo generelt, men også mer magefett spesielt.
  • Du blir eldre. Med alderen skifter hormonene dine, og det kan føre til endringer i måten kroppen din lagrer overflødig energi på i form av fett.
  • Du spiser for fort. Pakket mat inneholder ofte for mange enkle karbohydrater og overflødig sukker, og ingen av disse er venner med din innsats for å forme kroppen.

Tre måter å komme nærmere midjemålet ditt på
Du kan ikke målrette en bestemt del av kroppen din for krymping. For å miste fett hvor som helst på kroppen din, må du spise mindre og bevege deg mer. Husk å være tålmodig med deg selv.

«Dette fettet kom ikke over natten,» sier personlig trener Jeff Croswell, så det vil ikke gå av over natten heller.

Prøv disse tipsene for å øke suksessen din:

  • Spis riktig fett. Sørg for at kostholdet ditt inneholder sunt enumettet fett, som finnes i nøtter, frø, oliven og olivenolje, og avokado.
  • Pass på det totale inntaket ditt. Det kan være altfor lett å få i seg flere kalorier enn du mener. Se porsjonsstørrelser og hold unna tilsatt sukker og tomme kalorier.
  • Få mer søvn. Ifølge søvnekspert Michael Breus, PhD, påvirker mangel på søvn nivåene av flere hormoner som påvirker appetitten. Sikt på syv til ni timers søvn om natten.

Legg igjen en kommentar