Når hofter, ledd, knær, rygg, skuldre eller føtter gjør vondt

Leddene dine kan gjøre vondt og forårsake smerte på grunn av mange problemer som leddgikt, infeksjon, sykdom, beinsporer, allergiske reaksjoner på medisiner eller daglig bruk. Disse forholdene fører til betennelse, vondt og leddsmerter. Du er ikke den eneste som har vondt, fordi en av fire personer opplever leddsmerter regelmessig i føtter, hofter, knær, rygg, skuldre eller andre ledd.

Hva skal jeg gjøre for leddsmerter når hoftene knær bak i skulder eller føtter gjør vondt?
Hvorfor gjør leddene dine vondt? Ett ledd er punktet der to bein kommer sammen. Albuer, håndledd, rygg, nakke, skuldre, hofter og knær er noen av de viktigste leddene. Rundt hver ledd er brusk, et fast vev som danner en pute og lar beinene arbeide sammen. Når brusk går i stykker på grunn av skader eller leddgikt, svikter denne puten rundt leddet, og får bein til å gni direkte mot hverandre. Resultatet er smerte eller betennelse, en tilstand der kroppens immunsystem begynner å bekjempe sunt vev, forårsaker rødhet og hevelse.

For å behandle leddsmerter og lindre smertene, må du først finne ut hva som forårsaker det. Deretter kan du fortsette med en behandlingsplan. Ofte vil en kombinasjonstilnærming av to eller flere behandlinger gi beste lindring. Du har rett i å være bekymret for leddsmerter. Å ignorere det kan forårsake mer skade. Når leddene dine gjør vondt, kan det være et symptom på sykdom. En rekke sykdommer forårsaker leddsmerter, blant dem er revmatoid artritt, lupus, revmatisk feber, borreliose, slitasjegikt, urinsyregikt og traumer. En overdreven bruk av vitamin A vil også føre til at leddene dine blir skadet.

Naturlige kosttilskudd lindrer smerter når ryggen, hoftene, knærne og andre leddene gjør vondt

Naturlige kosttilskudd anbefales for å bygge sterke ledd. De reduserer betennelse i rygg, knær, ankler, skuldre og andre skjøter og lindrer dermed leddsmerter. Disse formuleringene for leddhelse inkluderer vitaminer og mineraler som er kjent for å forbedre leddene og redusere smerte.

  • Kalsium er viktig for beinhelsen. Det kombineres ofte med vitamin D og magnesium for å øke absorpsjonsevnen til kalsium.
  • Vitamin C produserer kollagenet leddene dine krever for fleksibilitet. Det vil hjelpe deg med å komme deg fra leddsmerter.
  • Et MSM-supplement som tas daglig hjelper deg å smøre leddene, tillate bevegelse og redusere smerte. MSM anbefales ofte for lindring av leddgikt. MSM, også kjent som metylsulfonylmetan, er et naturlig forekommende medlem av svovelfamilien.
  • Glukosamin og kondroitintilskudd, tilgjengelig sammen, støtter leddhelsen ved å øke væsken i leddbrusk og bindevev.
  • Et omega-3-supplement, som fiskeolje eller linfrøolje, gir sunne fettsyrer. Blant de mange fordelene, hjelper omega-3 med symptomene på leddsmerter og stivhet. Og kroppen din kan ikke produsere omega-3 med mindre kostholdet ditt gir det.

Legg igjen en kommentar