Prøv et treningsstudio i løpet av høsten

Bladene som faller av trærne i løpet av høsten kan muligens gi deg inspirasjon til å gjøre det samme med de ekstra kiloene som har lagt seg på kroppen i løpet av sommeren. Den rekordvarme sensommeren i Norge har muligens ført til at du har fått i deg litt for mye is og brus, og høsten er således den perfekte årstiden for å komme i form igjen.

Det er som regel god plass i helsestudioene på denne tiden av året, ettersom alle skippertakmenneskene med urealistiske nyttårsforsetter først dukker opp i januar. I tillegg frister det helt sikkert å være innendørs etterhvert som gradestokken begynner å krype nedover og regnet begynner å øse ned.

Ikke vær redd for å prøve noe nytt

Mange nybegynnere kvier seg for å begynne å trene på helsestudio, men dette er det overhodet ikke noen grunn til. Vi tør nærmest vedde på at du får mer overskudd av å trene et par ganger i uken. For å skaffe deg litt mer inspirasjon, kan du lese om populære idrettsstjerner på bet365. Husk allikevel at treningen først og fremst skal være en personlig berikelse, og at du ikke behøver å komme i samme form som en topptrent landslagspiller. Etter at økten er unnagjort, kan du således slappe av foran datamaskinen mens du plukker ut gunstige veddemål som kan hjelpe deg med å finansiere den nye treningshverdagen din.

Behøver jeg en personlig trener?

Dette varierer ofte fra person til person, noe som betyr at det er vanskelig å gi et bestemt råd. En personlig trener betyr at utgiftene blir større, men samtidig får du også mer utbytte av treningen. En personlig trener kan nemlig veilede deg til å trene riktig, slik at du går ned i vekt og øker muskelmassen. Dette er særlig viktig hvis du har planer om å gjennomføre en større livsstilsendring, men er usikker på hvordan du kan komme i gang.

Trening skal være gøy

Et helsestudio beskytter mot vær og vind på sure høstkvelder. Bilde: Global Panorama

Et helsestudio beskytter mot vær og vind på sure høstkvelder.
Bilde: Global Panorama

For mange av oss er allikevel trening en fritidsaktivitet som vi gjør sammen med andre for å holde vekten ved like. Hvis du har planer om en mer avslappet tilnærming, er det således ikke nødvendig med en personlig trener, og du kan legge opp økten din etter eget ønske. Sørg allikevel for at du trener regelmessig. Et skippertak i ny og ne har ingen effekt, og fører til få varige resultater. I tillegg er det dumt å betale penger til et treningsstudio som du sjelden benytter deg av.

Hvis du føler at trening på et helsestudio har liten nytte, kan du heller trene helt gratis utendørs. Her kan du prøve deg på alt fra enkle gåturer til jogging i den nærmeste parken. De fleste mennesker har behov for å bevege seg, og du kommer helt sikkert til å få mye respons fra venner og kolleger hvis du ber noen med ut på en lett gå- eller joggetur. Du kan også bruke sosiale medier til å opprette turklubber og få med deg andre i nærområdet. Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan du kan komme i bedre form og få en mer aktiv hverdag.

Previous Revolusjonær behandling av neglesopp
Next Løpetrening for nybegynnere

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply